مقالات

هر آنچه باید در مورد ویلچر برقی بدانید

ویلچر برقی

ویلچرهای برقی نمونه‌های پیشرفته تری از مدل‌های قدیمی هستند که شرایط جا به‌ جایی و انجام کارهای مختلف را برای افراد توانخواه به بهترین شکل ممکن را ایجاده کرده اند. همان طور که بهتر می‌دانید ویلچرها مهم‌ترین کمکی برای سالمندان و معلولین بوده که می‌تواند به تحرک آن‌ها کمک بسزایی کنند. استفاده از ویلچرهای برقی در مدل‌های متنوع سبب شده تا تمامی افراد توان خواه استقلال کافی را در زندگی داشته و بتواند در هر مکانی حضور پیدا کنند. می‌توان گفت که هر چه که رو به جلو پیش می‌رویم استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در ساخت این ویلچرها بیشتر شده و نمی‌توان با امکانات و قابلیت‌های بسیار بهتری آن‌ها را تهیه کرد. آشنایی درمورد آشنایی با ویلچر برقی و ساختار آن به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با دید بازتری جهت تهیه این وسیله کمکی اقدام کنید.

درباره ویلچر برقی

ویلچر برقی یک موتور الکتریکی داشته که حرکت ویلچر با استفاده از آن صورت می‌گیرد. این موتور به واسطه یک باتری کار کرده و درنهایت با کمک انرژی باتری برق مورد نیاز خود را تأمین می‌نماید. شایان ذکر است که هر ویلچر برقی می‌تواند در سرعت متفاوت به تولید برسد که در آخر نیز کاربر می‌تواند به آسان‌ترین شکل ممکن با کمک پنل و اهرم روی آن و شرایط را برای حرکت آسان و راحت داشته باشد.

 معرفی انواع ویلچر برقی

این نوع ویلچرها دارای مدل‌های مختلفی هستند که آن‌ها را طبق ویژگی‌ها و امکاناتی که دارند در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌دهند. از پرکاربردترین انواع ویلچرهای برقی می‌توان به مدل ۶ چرخ و چهارچرخ اشاره نمود. شاید لازم است این موضوع را بدانید که با توجه به تعداد چرخ‌ها در ویلچرها گاه در برخی اوقات قدرت موتور نیز به چرخه‌های مختلفی منتقل می‌شود. به‌ طور مثال مدل‌هایی از ویلچرهای برقی در دو چرخ جلو مدل‌های چرخ وسط و همچنین مدل دیگر در ۲ چرخ عقب خود از قدرت حرکتی به واسطه موتور بهره‌مند هستند. در نتیجه شما می‌توانید براساس نیاز و بودجه‌ای که دارید، هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

 انواع ویلچر از نظر طراحی چرخ ها

انواع ویلچر های برقی عبارت‌اند از:

 ویلچر برقی با چرخ‌های متحرک در عقب

اگربه ویلچر برقی با سرعت بالا دارید ما خرید این مدل‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم. زیرا دارای سرعت و قدرت بسیار بهتری نسبت‌به مدل‌های دیگر است.

 ویلچر با چرخ‌های متحرک در وسط

ویلچرهای ویلچرهای مدل برقی که حرکت آن‌ها به واسطه چرخ‌های وسطی است ویژگی‌های متفاوت‌تری نسبت‌به مدل‌های دیگر دارند. این محصولات با قدرت حرکت چرخ در مرکز از ویژگی‌های همانند برد بیشتر برای حرکت برخوردار بوده و می‌توان در آن مانور بیشتری داد.

انواع ویلچر برقی

 ویلچر برقی با چرخ‌های متحرک از جلو

ویلچرهای برقی حرکت آن‌ها به واسطه چرخ‌های جلویی از یک بهترین مدل‌ها بود که می‌توانید حرکت آسان را در مسیرهای مختلف با آن تجربه‌ کنید. درحقیقت این نوع ویلچرها برای استفاده در زمین‌های خاص همان زمین چمن، ناهموار و… بهساخت رسیده‌اند. بدون شک سرعت این ویلچرها نسبت‌به مدل‌های دیگر پایین‌تر بوده اما می‌تواند برای هر شرایطی بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

 قیمت‌های ویلچر برقی

ویلچر برقی یکی از سازه‌هایی است که ساختار آن دچار پیچیدگی بود و به دلیل داشتن موتور الکتریکی و به‌ همراه داشتن یک سری از تجهیزات معمولاً نسبت‌به مدل‌های قدیمی، قیمت بالاتری دارد. البته با توجه به راحتی که این ویلچر می‌تواند برای افراد توانخواه فراهم کند می‌توان گفت که قیمت آن و مقرون به‌ صرفه است. وجود تکنولوژی‌های روز دنیا سبب شده تا افراد بتوانند افراد معلول بتوانند استقلال بیشتری را توسط این ویلچرها در زندگی تجربه کنند. درنتیجه افزایش به قیمت بالای این محصولات کاملاً طبیعی بوده و می‌توان گفت که ارزش خریدن را دارند. البته که شما باید برای خرید ویلچر برقی حتماً یکسری از فاکتورها را در نظر گرفته  شده و به مجموعه معتبری مراجعه کنید.

 برق انواع ویلچر برقی

ویلچرهای برقی علاوه‌بر نوع چرخ‌ها از نظر ظاهر طراحی ظاهری نیز در چندین دسته بندی  های زیر قرار می‌گیرند:

 ویلچر برقی مبله

در میان مدل‌های گوناگون مدل‌های مبل معمولاً آسایش بیشتری را برای افراد است. چرا که صندلی آن‌ها تا حد بسیار زیادی به مبل یا صندلی‌های خودرو شباهت داشته و قطعاً این مدل می‌تواند راحتی بیشتری را برای افراد داشته باشد.

 تاشو

ویلچر های برقی تاکنون از مدل‌های محبوب هستند. زیرا که فضای کمی را اشغال کرده و می‌تواند در هر شرایطی آن‌ها را تا کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن تاشو وزن بسیار پایین آن است که امکان جابه‌جایی آن را آسان‌تر کرده‌ است.

جمع بندی

در این مقاله از سایت پایاب صنعت به بررسی و معرفی ویلچر برقی و نکات مهم و انواع ویلچر برقی پرداختیم و موارد لازم را برای شما عزیزان شرح دادیم. همچنین اگر شما عزیزان نیز قصد خرید بالابرهای بیمار را دارید می توانید از بخش فروشگاه اقدام به خرید نمایید. از اینکه تا انتهای این مقاله از سایت همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *