مقالات

انواع بالابر بیمار یا لیفت بیمار + کاربردهای آن

انواع بالابر بیمار

ار برخی بیمار های ناتوان حرکتی یا برخی سالمندان که توانایی بالا رفتن پله های برخی مکان ها را ندارند مانند پله های خانه شخصی برای راحت تر شدن جابجایی این افراد و امنیت بالاتر در جابجایی از بالابر های بیمار استفاده می شود. بالابر بیمار مزایا و ویژگی های بسیار زیادی دارد. برای مثال نگرانی برای بالا و پایین رفتن بیماران و سالمندان از پله ها را برای پرستاران و مراقبان آن ها برطرف کرده و آن ها می توانند با تنها زدن چند عدد دکمه بیماران را جابجا کند. بالابر های بیمار به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند بالابر های برقی و بالابر های دستی. در ادامه این مقاله از سایت قصد داریم انواع بالابر بیمار و کاربردهای هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

بالابر بیمار برقی یکی از پرکاربردترین انواع بالابر بیمار

این دسته از بالابر ها در اکثر مراکز درمانی و بیمارستان ها یا آسایشگاه های سالمندان و یا اسایشگاه های بیماران خاص مورد استفاده قرار می گیرند. کار را هم برای بیماران و سالمندان و هم برای پرستاران و عزیزان آن ها راحت کرده. ممکن است برای شما سوال باشد که در زمان قطعی برق چگونه از بالابر بیمار برقی باید استفاده کرد. در قسمت بالایی این بالابر ها یک قسمت دستی تعبیه شده که در زمان قطعی برق بتوان برای حمل بیمار از آن استفاده کرد. بالابر های برقی به سه دسته تقسیم می شوند که به مکان اتصال و استفاده شما بستگی دارند. دستگاه لیفت برقی بیمار شامل  سقفی، زمینی و دیواری است.

بالابر بیمار سقفی

بالابر بیمار سقفی بهترین نوع از انواع بالابر بیمار

استفاده از این بالابر ها اکثراً در بیمارستان ها و مراکز درمانی می باشند و گاها این بالابر ها در برخی منازل مورد استفاده قرار می گیرند. این بالابر ها متناسب با امکان استفاده جنس های متفاوتی دارند. مثلاً برای بیمارانی که برای حمل آنها به حمام و دستشویی استفاده میشود جنس این بالابر ها باید از جنس استیل ضد آب باشد. این بالابر ها بسیار کار کرد راحتی هم برای بیمار و هم برای پرستار او دارد. زیرا فقط با زدن چند عدد دکمه می توانید بیمار یا سالمند را به مکان مورد نظر خود به راحتی انتقال دهید. بالابر سقفی به دلیل اینکه فضای زیادی را اشغال نمی کند بسیار از بقیه بالابر ها محبوب تر می باشد.

بالابر بیمار زمینی

معمولاً این بالابر ها دارای چرخ هایی می باشند تا بیمار را به راحتی و با هر وزنی به مکان مورد نظر انتقال دهند. همچنین دارای بدنه محکمی نیز هستند. این بالابر ها، بالابر هایی نیستند که بتوانند بیمار را از پله و یا مکان هایی این چنینی بالا یا پایین ببرد. صرفاً این بالابر ها برای جابجایی سالمند یا بیمار از ویلچر به تخت و دستشویی و حمام مورد استفاده قرار می گیرند. این بالابر ها هزینه بالایی برای نصب ندارند و نسبت به بقیه بالابر ها کم هزینه تر می باشند. اما باید این را در نظر بگیرید که کاربرد این بالابر با بقیه بالابر ها فرق دارد.

بالابر بیمار دیواری

این دسته از بالابر ها مانند بالابر زمینی فقط برای انتقال بیمار از ویلچر به تخت و یا حمام و دستشویی کاربرد دارد. همچنین این بالابر عموماً برای افراد کم توان که وزن زیادی ندارند به کار می رود. دستگاه لیفت بیمار دیواری یکی از گزینه های بسیار مناسب می باشد. زیرا فضای بسیار کمی را اشغال می کند و برای استفاده بیماران با وزن کم کاربرد بسیار خوبی دارد.

بالابر بیمار دستی بهترین انواع بالابر بیمار

انواع بالابر بیمار

بالابر بیمار دستی عموما کاربرد زیادی ندارند. معمولاً در خانواده های بی بضاعت یا کم بضاعت مورد استفاده قرار می گیرد. از نام این بالابر ها می توانید متوجه شوید که این بالابر بیمار را به وسیله دست و بندها جابجا میکند. بالابرهای دستی کم‌ هزینه‌ ترین بالابر بیمار می باشد و هزینه نصب زیادی ندارند. بالابر های هیدرولیکی نیز از دسته بالابر های دستی می باشند که نسبت به بالابر های دستی ساده نیاز کمتری به وارد کردن فشار و نیروی دستی دارد. از بالابر بیمار دستی ساده مناسب تر می باشد.

جمع بندی

در این مقاله از سایت پایاب صنعت به بررسی انواع بالابر بیمار پرداختیم و کارایی آنها را مورد بررسی قرار دادیم. مجموعه ما در پایاب صنعت یکی از بهترین تولیدکنندگان داخلی بالابر بیمار با اخذ مجوزهای رسمی است. شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت بالابر بیمار برقی و خرید بالابر بیمار دستی می توانید از قسمت محصولات و فروشگاه اقدام کنید. همچنین برای خرید دستگاه لیفت بیمار می توانید با کارشناسان ما در پایاب صنعت در تماس باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *