مقالات

انواع تخت بیمارستانی و کاربرد هر یک از آنها

تخت بیمارستان

.. تخت های بیمارستانی تخت هایی با طراحی های سفارشی می باشند که برای برطرف سازی انواع نیاز های بیماران ساخته و تولید شده اند. تخت های بیمارستانی انواع بسیار مختلفی دارند که به منظور ایمنی و راحتی کار و جا به جایی بیماران برای هم خود بیمار و هم ساخت و تولید شده.

این وسیله چند ویژگی را دارا هستند که آن ها را از تخت های ساده متمایز می نماید. مهم ترین این ویژگی ها این است که قسمت ‌های مختلف تخت قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند. در تخت بیمارستانی در دو طرف آن ها نرده هایی طبیعی شده که از افتادن بیمار از روی تخت جلوگیری می کند. این نرده ها را می توان برای زمان جا به جایی بیمار و پایین آمدن از تخت و یا بالا رفتن حرکت داد و جا به جا کرد. ویژگی دیگر تخت بیمارستانی این است که دارای یک کنترلر می باشند. تا پرسنل بتوانند توسط آن کنترلر تنظیمات و ارتفاع قسمت های مختلف تخت را تغییر دهند. و تو بر روی این کنترلر کلیدی برای بیماران تعبیه شده که بتوانند با فشردن آن پرستار را صدا کنند.

انواع تخت بیمارستانی

تخت های بیمارستانی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها ممکن است کاربری متفاوت، مزایا و ویژگی های خاص خود را داشته باشند. در این بخش از مقاله قصد داریم انواع تخت بیمارستانی را برای شما عزیزان شرح دهیم.

انواع تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی معمولی

تخت بیمارستانی معمولی هستند. که به طور متعدد در بیمارستان ها وجود دارند. شما این تخت ها را بیشتر از مدل های دیگر تخت های بیمارستانی در بیمارستان ها دیده اید. کار با این تخت ها بسیار راحت می باشد. در قسمت پایینی تخت های معمولی سه دستگیره قرار دارد. که وضعیت چهارچوب تخت را کنترل می کنند. بیمار توانایی این را دارد که با استفاده از آن ها در مواقع متفاوت بنشیند یا در حالت خاصی بخوابد. دستگیره اول وظیفه تغییر ارتفاع تمام تخت را برعهده دارد. دستگیره دوم زیر سر بیمار را تغییر ارتفاع می دهد و دستگیره سوم زیر پای بیمار را بالا و پایین می کند. همچنین قیمت این مدل تخت ها نسبت به دیگر تخت بیمارستانی کمتر میباشد.

تخت های ارتفاع ثابت

از نام این تخت ها می توان فهمید که این تخت ها ارتفاع چهارچوب ثابتی دارند و ارتفاع آن ها تغییری نمیکند. فقط می توانید ارتفاع زیر پایه بیمار و زیر سر بیمار را تغییر دهید. این تخت ها عموماً برای بیمارانی استفاده می شود که ارتفاع تخت برای آن ها اهمیتی نداشته باشد.

تخت های برقی

در خصوص انواع تخت بیمارستانی یکی از تخت های پرکاربرد تخت برقی است. عموما در بیمارستان های به روز برای فراهم کردن راحتی بسیار برای بیماران از این تخت ها استفاده می کنند. قابلیت مهم اصلی این تخت این است که بیمار می تواند به راحتی ارتفاع تخت خود را به وسیله ی یک کنترلر تنظیم کند. احتیاجی به حضور شخص دوم برای تنظیم ارتفاع تخت به طور دستی نیست.

تخت های تمام الکتریک

این تخت ها به وسیله یک کنترلر که در کنار تخت قرار دارد قابلیت تغییر و تنظیم ارتفاع را توسط بیمار یا پرستار دارد. دیگر نیازی به استفاده از دستگیره ها ی دستی برای تغییر تنظیمات ارتفاع تخت بیمارستانی نیست. البته این تخت ها دستگیره های میل لنگ مانند تغییر ارتفاع دستی تخت را دارند و برای استفاده در زمان قطعی برق می باشد. همچنین باز هم کاربرد زیادی ندارند چون معمولاً این تخت ها دارای باتری ذخیره انرژی می باشند. این تخت ها انجام هر کاری و قرارگیری بیمار در هر حالتی را راحت و ساده کرده. و همچنین امنیت بیمار را بالا برده تعویض پارچه های روتختی را برای بهیاران نیز راحت تر کرده است.

بهترین تخت بیمارستان

تخت های نیمه الکتریک

در این تخت ها تغییر ارتفاع قسمت های بالا و پایین تخت به شکل برقی می باشد. بیمار و پرستاران می توانند با استفاده از یک کنترلر ارتفاع این قسمت ها را تغییر دهند. همچنین ارتفاع خود تخت توسط یک دستگیره تنظیم می شود. برای تغییر ارتفاع این تخت ها نیاز به یک شخص دیگر نیز می باشد.

جمع بندی

در این مقاله از سایت پایاب صنعت به بررسی انواع تخت بیمارستانی و کاربردهای هرکدام از آن ها پرداختیم. تمامی موارد لازم و وِیژگی های آنها را برای شما عزیزان شرح دادیم. همچنین شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع بالابر بیمار دستی و یا برقی به بخش فروشگاه ما مراجعه نمایید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *