مقالات

انواع واکر برای بیماران + هرچیزی که درباره آن باید بدانید

انواع واکر بیمار

واکر بیمار چیست و انواع واکر کدام است؟ واکر یکی از وسایل پزشکی است که بیماران به ویژه سالمندانی که در حرکت پاهای خود دچار مشکل هستند استفاده می‌کنند. یکی از مشکلات رایج سالمندان اختلالات حرکتی است. بنابراین پیاده روی برای سالمندان به دلیل بیماری یا افزایش سن با وسایلی مانند واکر آسان‌تر می‌شود.

حرکت نکردن پاها، به خصوص راه رفتن، نه تنها یک مشکل جسمی است، بلکه می‌تواند بر خلق و خوی فرد نیز تأثیر بگذارد. استفاده از انواع واکر این مشکل را حل می‌کند و به فرد اجازه می‌دهد تا حد امکان راه برود اما انتخاب واکر مناسب برای این امر مهم است. این محصول دارای انواع مختلفی مانند انواع جلیقه بالابر بیمار می‌باشد که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

چه نوع افرادی به واکر نیاز دارند؟

سالمندانی که برای راه رفتن و زندگی خود به کمک نیاز دارند و افراد مبتلا به مشکلات لگن و کمر، آرتروز و مشکلات تنفسی شدید که مانع راه رفتن آنها می‌شود و نیاز به استفاده از تجهیزات توانبخشی دارند تهیه واکر مناسب برای سالمندان واکر مناسب برای هر فرد با توجه به شرایط فیزیکی هر فرد متفاوت است. به همین دلیل قبل از خرید بالابر بیمار برقی و واکر باید بدانیم که چه نوع واکر مناسب ماست هر کسی که از واکر مناسب استفاده می‌کند می‌تواند پیاده روی مستقل را امتحان کند.

انواع واکر بیمار و سالمند

انواع واکر بیمار

رایج‌ترین نوع واکر واکر استاندارد است. این دستگاه شامل چهار پایه و یک دسته است که به حمل واکر کمک می‌کند کاربر باید دسته را بگیرد و واکر را بلند کند. سپس آن را چند قدم دورتر بگذارید و روی زمین بگذارید. به این ترتیب حرکت و راه رفتن راحت‌تر می‌شود استاندارد واکر دارای وزن سبک، کیفیت بالا و طراحی استاندارد است.

خودروی محورجلو

واکرهای معمولی برای برخی افراد کمی سخت است و ممکن است برای آنها ممکن نباشد. به همین دلیل بهتر است از واکر چرخدار استفاده کنید. زیر پایه‌های این دستگاه دو چرخ وجود دارد و به راحتی با چرخ‌ها حرکت می‌کند. این مدل به ویژه برای کسانی که قدرت دست کمی دارند مناسب است.

رولت واکر

نوع دیگر واکر رولت است این مدل دارای چهار پایه و یک دسته است که چهار تای آن چرخ دارد. همچنین یک ترمز فشاری برای نصب چرخ‌ها وجود دارد این ویژگی آن را به بهترین واکر دنیا و مخصوصا مناسب برای افراد مسن تبدیل می‌کند.

واکر باریاتریک

تمامی واکرهایی که تاکنون ارائه کرده ایم برای افراد با وزن کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم مناسب هستند. نوع دیگر واکر واکر باریاتریک است که برای افراد بالای ۱۰۰ کیلوگرم طراحی شده است و این واکرها می‌توانند تا وزن ۲۲۵ پوند را تحمل کنند.

نکات مهم برای خرید واکر مناسب و انواع واکر

قبل از خرید انواع واکر بهتر است ابتدا بدانید که چرا این تجهیزات را خریداری می‌کنید؟ واکرهای مناسب برای استفاده در خانه با مدل‌های مناسب برای پیاده روی متفاوت است. رولرها و واکرهای چرخدار بیشتر برای استفاده در فضای باز مناسب هستند اما بهتر است از فرم‌های معمولی این محصول برای مصارف داخلی استفاده کنید.

در هنگام خرید انواع واکر باید ابعاد و حجم آن را نیز در نظر بگیرید. اگر تصمیم به خرید این محصول برای افراد مسن دارید باید سایز بدن آنها را در نظر بگیرید تا در هنگام استفاده زیاد بلند یا کوتاه نباشد. وزن افراد مسن را نیز باید در نظر گرفت.

در زمان خرید باید اندازه و فضایی که این دستگاه اشغال می‌کند را در نظر بگیرید. اگر فردی هستید که زیاد سفر می‌کنید، بهتر است نوع واکر تاشو را انتخاب کنید. این محصول به راحتی مونتاژ و داخل خودرو قرار می‌گیرد.

مدت زمان استفاده از واکرها نیز مهم است. برخی از افراد نیاز به استفاده از انواع واکر برای مدت محدود، به عنوان مثال، تنها پس از عمل جراحی دارند. استفاده از این دستگاه تا زمان بهبودی ضروری است و پس از آن بی فایده خواهد بود. بنابراین بهتر است مدلی مناسب و مقرون به صرفه را انتخاب و خریداری کنید همچنین مدل استاندارد برای این منظور مناسب‌تر است و توصیه می‌شود آن را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از واکر

  • برای استفاده از واکر ابتدا باید آن را بلند کرده و یک قدم جلوتر قرار دهید. اگر از نسخه چرخ دار این محصول استفاده می‌کنید، کافی است یک قدم جلوتر بروید.
  • قبل از حرکت مطمئن شوید که هر چهار پا روی زمین است.
  • سپس باید به جلو خم شوید، پای ضعیف را بلند کنید و یک قدم به جلو بردارید.
  • دسته‌ها را باید محکم گرفت و فشار داد و پای سالم را در کنار پای دیگر قرار داد.

همچنین می‌توانید برای خرید بالابر بیمار دستی با ما تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *