مقالات

مراحل لیفت بیمار چه مواردی است؟ + نحوه جابجایی بیمار

مراحل لیفت بیمار

.  کار جابجایی بیماران حرکتی برای پرستاران و مراقبان بسیار سخت می باشد دستگاه بالابر بیمار این کار را برای پرستاران راحت کرده. پرستاران باید قبل از کار کردن با بالابر، روش کار با آن را بلد باشند و یاد بگیرند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با مراحل لیفت بیمار بیشتر آشنا شوید.

مراحل لیفت بیمار

در ادامه قصد داری شما عزیزان را با مراحل لیفت بیمار بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی پرستار با بالابر

باید مراحل کار با بالابر برای پرستار توضیح داده شده باشد. قبل از شروع جا به جایی باید از محکم بودن و ثبات بالابر اطمینان حاصل کنید تا در زمان بلند شدن بیمار با مشکلی مواجه نشوید.

ارتفاع تخت بیمار

در خصوص مراحل لیفت بیمار می توان اینطور گفت که اگر تختی که بیمار بر روی آن دراز کشیده قابلیت تغییر و تنظیم ارتفاع را دارد باید برای راحتی کار و تسلط بیشتر تخت را در بالا ترین ارتفاع قرار بدهید.

بیمار باید در نزدیکی بالابر و شما باشد

شما باید بیمار را در نزدیک ترین حالت به خود و بالابر بیمار قرار دهید. تا از افتادن اتفاقات ناگوار احتمالی جلوگیری کنید و بیشترین تسلط را بر بیمار و جا به جایی او به دستگاه داشته باشید.

خلوت کردن اطراف بیمار

قبل از شروع جا به  جایی باید اطراف بیمار را خلوت کنید. تمامی وسایلی که اضافی می باشند را از خود دور کنید. تا هنگام جا به جایی مزاحمتی برای شما ایجاد نکند و باعث خطر آفرینی نشوند.

چرخاندن بیمار در مراحل لیفت بیمار

در خصوص مراحل لیفت بیمار می توان اینطور گفت که بیمار باید به یک سمت بچرخد تا بتوانید بیمار را بر روی جلیقه بالابر قرار دهید. این کار را باید کاملاً با احتیاط انجام دهید تا مشکلی پیش نیاید به آرامی شانه و زانوی بیمار را به خود نزدیک کنید.

مراحل لیفت بیمار و نحوه جابجایی بیمار

قرار دادن جلیقه در کنار بیمار

پس از اینکه بیمار را به یک طرف چرخاندید قسمت پایینی جلیقه را در بالا ی زانوی بیمار قرار دهید تا قسمت بالای جلیقه در زیر بغل او قرار گیرد. همچنین باید زنجیر جلیقه در داخل جلیقه قرار داده شده باشد. و قسمت باز جلیقه باید به سمت بیمار باشد.

قرار دهی بیمار برروی جلیقه بالابر

سپس بیمار را به حالت قبل بازگردانید و روی جلیقه بخوابانید. همچنین باید دقت کنید که سر بیمار در جای درستی قرار گرفته باشد تا در هنگام جا به جایی به بالابر برای بیمار مشکلی به وجود نیاید. همچنین دست های بیمار را روی سینه بیمار قرار دهید به طوری که دست ها بر روی یک دیگر باشند. سپس باید بند های نگه دارنده بیمار در جلیقه را ببندید تا جلیقه از زیر بیمار در هنگام جا به جایی بیمار از تخت به بالابر بیمار سر نخورد و در نیاید.

قرار دهی بالابر در جای درست

در خصوص مراحل لیفت بیمار می توان اینطور گفت که در مرحله بعدی خود بالابر را به تخت نزدیک کنید. پایه های آن را در زیر تخت بیمار قرار دهید. همچنین باید این نکته را در نظر بگیرید که قبل از شروع حرکت چرخ های بالابر را قفل کرده باشید. در هنگام جا به جایی دستگاه جا به جا نشود و ثابت بماند تا مشکلی برای بیمار پیش نیاید. تا حد ممکن ارتفاع پایه بالابر را زیاد کنید تا کار جا به جایی بیمار از تخت به بالابر راحت تر انجام شود.

متصل کردن جلیقه بالابر بیمار در مراحل لیفت بیمار

باید با قلاب های بالابر بیمار را کمی به پایین بیاورید به طوری که نوار توضیع نزدیک بدن بیمار قرار گیرد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که شما نباید هیچ تماسی در این حین جا به جایی با بیمار داشته باشید. اگر از نحوه پایین و بالا اوردن بالابر بیمار اطلاع ندارید. حتماً قبل از استفاده از بالابر بیمار دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و چند بار تست کنید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت پایاب صنعت به بررسی مراحل لیفت بیمار و نحوه جابجایی بیمار پرداختیم. موارد لازم را برای شما عزیزان شرح دادیم. شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع دستگاه بالابر بیمار به بخش فروشگاه ما مراجعه نمایید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *