مقالات

معرفی کامل انواع برانکارد و نکات مهم در زمان خرید

انواع براکارد بیمار

انواع برانکارد برای حمل و نقل کوتاه مدت بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند استفاده می‌شود. برانکارد عمدتا در موقعیت‌های مراقبت حاد خارج از بیمارستان توسط امدادگران اورژانس پیش بیمارستانی، عملیات نظامی و نجات استفاده می‌شود.

برانکارد را می‌توان به پایه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع با چرخ، ریل یا غلطک مجهز کرد تا حرکت را تسهیل کند. برانکاردهای ساده چنین پایه ای ندارند و باید توسط یک یا چند نفر حمل شوند با وجود این تفاوت ها، کاربرد اساسی همه آنها یکسان است.

خرید بالابر بیمار دستی برای انتقال مجروح یا مجروح شدید به آمبولانس یا مکان مشابه برای کاهش خطر تشدید یا آسیب بیشتر استفاده می‌شود.

انواع برانکارد بیمار

برانکاردها انواع مختلفی دارند. که در ادامه می‌توانید انوع برانکارد مورد استفاده برای بیماران را با کارکردهای مختلف مشاهده کنید. انواع برانکارد شامل موارد زیر می شود:

  1. مدل استاندارد
  2. مدل ساده قابل حمل
  3. مدل شکسته ‌بندی
  4. صندلی حمل بیمار چرخ دار
  5. برانکارد بسکت
  6. برانکارد اسکوپ
  7. برانکارد اسپرایت بورد
  8. برانکارد پدی بورد

در ادامه به صورت مختصر بعضی آنها را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

برانکارد استاندارد

از تیرک ها، دستگیره ها، ریل‌های تاشو، ازاره‌ها و تخت‌های برزنتی تشکیل شده است. میله‌های جمع شونده اجازه باز و بسته شدن برانکارد را می‌دهند و هنگامی که برانکارد بسته می‌شود، ریل‌ها به هم نزدیک می‌شوند و تخت به سمت بالا جمع می‌شود و ریل‌های تاشو توسط دو تسمه ثابت می‌شوند.

از این تسمه‌ها برای بستن افراد آسیب دیده شکسته استفاده می‌شود که می‌توانید از انواع جلیقه بالابر بیمار هم نیز استفاده کنید.

قابل حمل ساده

این نوع برانکارد از انواع برانکارد به تخت تاشو معروف است. این برانکارد سبک‌تر از برانکارد چرخ دار استاندارد است. برانکارد قابل حمل ساده برای جابجایی بیمار مناسب است.

برانکارد مخصوص افراد با آسیب دیدگی از نوع شکستگی

جنس و کاردکرد این مدل برانکارد از برزنت پلاستیکی یا مواد منعطف دیگر مانند پلاستیک سنگین یا برزنت متصل به دو قطب است.

صندلی حمل بیمار چرخ دار

این وسیله به فرد مبتلا کمک می‌کند تا از پله‌ها پایین بیاید یا از مکان‌های باریکی که برانکاردهای معمولی نمی توانند از آن عبور کنند.

برانکارد بسکت یکی از انواع برانکارد مورد استفاده برای بیماران منطقه کویر و کوهستان

این دستگاه از انواع برانکارد در مناطق کویری (کویری) یا کوهستانی (صخره ای) کاربرد دارد. این برانکارد بیشتر برای مناطقی طراحی شده است که دیگر تجهیزات امدادی مانند برانکارد آمبولانس قابل استفاده نیست. همچنین از این برانکارد می‌توان برای جابجایی هوایی مجروحان با هلیکوپتر استفاده کرد و همچنین می‌توان آن را به انواع فوق متصل کرد تا انتقال مصدوم به موقعیت مناسب را سرعت بخشد. تفاوت این برانکارد با مدل قبلی جدا بودن آن از قسمت میانی است که فضای کمتری را اشغال خواهد کرد.

برانکارد اسکوپ

این دستگاه که یکی از انواع برانکارد بیمار است. معمولا از پلاستیک سخت یا آلومینیوم ساخته می‌شود و چون از دو قسمت تشکیل شده و شکل قاشقی دارد به آن برانکارد آندوسکوپ می‌گویند. همچنین این برانکارد برای نجات قربانیان در تصادفات خیابانی ایده آل است. زیرا حرکت بیمار را در حین مانور محدود می‌کند که باعث کاهش حرکت ستون فقرات مرتبط با گردن و کاهش آسیب‌های جانبی می‌شود.

انواع برانکار مورد استفاده در بیمارستان

همچنین ساختار برانکاردهای نواری را می‌توان به صورت عمودی به دو قسمت تقسیم کرد مرکز این برانکاردها باز است و به بیمار اجازه می‌دهد تا تحت معاینه اشعه ایکس قرار گیرد لوله‌های تلسکوپی طول مناسبی را برای بیماران با قدهای مختلف فراهم می‌کند.

اسپرایت بورد بهترین نوع در انواع برانکارد برای بیمار با آسیب ستون فقرات

بورد تخته ستون فقرات یا تخته پشت بلند یکی از محبوب‌ترین تخته‌های اسپرایت است. همچنین تخته پشتی بلند برانکاردی برای بیمار است و وسیله ای است که برای حمل مصدوم استفاده می‌شود.  این برانکارد در صورت آسیب ستون فقرات و سایر قسمت های بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی این برانکارد به گونه است که ستون فقرات را در تراز صحیح با بدن نگه می‌دارد. از آسیب به سیستم ستون فقرات بدن جلوگیری می‌کند سطح آن صاف و بسیار مقاوم است و برای ثابت نگه داشتن بیمار از دو طرف از گیره‌های مخصوص استفاده می‌شود.

پدی بورد

برانکارد پدی بورد یکی از انواع برانکارد بیمار است که دارای چرخ هایی برای جابجایی بیمار به عنوان تخت واگن می‌باشد. علاوه بر آن می‌توان چرخ‌ها را در زیر آن جمع کرد تا برانکارد داخل آمبولانس قرار گیرد. برانکارد معمولا بریدگی دارد و پشت آن قابل تنظیم است و در صورت نیاز می‌توان آن را به صندلی تبدیل کرد. این وینچ از پروفیل‌های آلومینیومی با استحکام بالا ساخته شده است به طوری که وزن سبک و مقاومت بالایی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت بالابر بیمار برقی می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل نماید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *